מדוע רוב העסקים בישראל אינו ניגש למשרד פרסום לקבל שירותים פרסומיים מקצועיים?
את השאלה הזו אני שואל כול לקוח שאני פוגש אותו ואשר נותן לי את ההזדמנות ליצור עבורו שפה פרסומית או מסר פרסומי למוצר או לשירות בו הוא עוסק.
והבעייה נעוצה דווקא במשרדי הפרסום שפעלו במשק עד היום.
משרדי הפרסום, ולמעשה סטטיסטית 20% ממשרדי הפרסום בישראל חולשים על 80% מהלקוחות הגדולים שכן נעזרים במשרדי פרסום ודרכם במדיה המרכזית של עולם הפרסום: רדיו,טלויזיה,שלטי חוצות,עיתונות,אינטרנט. אך מה עם שאר הלקוחות. מסתבר שמשרדי פרסום בשנים הקודמות בכלל לא קלטו לקוחות פוטנציאלים לתחום הפרסום והשיווק, משרדים רצו לראות בין לקוחותיהם רק את המפרסמים הגדולים שעבורם אפשר לעשות קמפיינים במיליונים ובזכותם אפשר היה לזכות בתחרויות יוקרתיות של עולם הפרסום בישראל ובחו"ל.לקוחות קטנים,בינוניים לא היו בכלל מטרה שיווקית לפנות אליהם מטעם משרדי הפרסום ואלה או שפנו לגרפיקאים ומעצבים גרפיים על מנת שיבנו עבורם שפת פרסום או מודעות לעיתונות, או שפנו למערכות העיתונים במקומיים אשר הם עשו עבורם את המודעות ללא כול הכוונה שיווקית או בניית קמפיין ושפת מיתוג על מנת שגם לקוחות יותר קטנים יוכלו להנות ממה שעולם הפרסום יכול היה להציע להם.
כ-יועץ שיווק אני רואה טעות וראייה מעוותת את מחסום הכניסה שמשרדי הפרסום יצרו עבור לקוחות. אני יכול להדגיש שגם משרדי הפרסום הפסידו לקוחות פוטנציאלים טובים וגם הלקוחות קרי העסקים לא נהנו מרמה מקצועית בפרסום שיכול היה לקדם אותם מהר יותר אל עבר השוק הישראלי.
כ-יועץ שיווק עם ניסיון רב בעולם הפרסום,המדיה וכמובן היכולת ליצור קמפיין חכם ללקוח קטן כגדול על מנת לחשוף את מוצריו או השירותים שהוא מעניק להרבה יותר לקוחות אני בטוח שיש כאן פספוס בין שתי הצדדים .
כול מוצר או שירות חייב שופר פרסום, לצערי כאשר אני מדפדף בין דפי העיתונות המקומית ורואה את הרמה והשפה הפרסומית של עסקים שכבר משקיעים כסף בפרסום אך את הכתיבה,השפה,העיצוב ונוסח הפרסום עושים מערכות העיתונים שזה לא בדיוק התפקיד שלהן ליצור שפה ועניין פרסומי עבור הלקוח. כ-יועץ עסקי לבי נחמץ. יש שם מוצרים מענינים, עם אלמנטים יחודיים אך כפי שזה מובא למדיה זה נראה כ-עוד מוצר אחד מתוך אלפים וזה חבל.
עד היום משרדי הפירסום לא הרימו את הדגל של "אני טוב גם לעסקים קטנים" כפי שעשו זאת בחוכמה הבנקים למשל ששבעו מהטיקונים הגדולים ומההפסדים שיצרו וכוונו את הפרסום שלהם לעבר אותם לקוחות קטנים ובינוניים.
אני יכול להדגיש כי יש היום משרדי פרסום המשולבים במערכות דפוס,עיצוב,קופיריטינג כמו לדוגמא HDP
דורון עמית הינו יועץ עסקי,שיווקי,מכירתי...יועץ וגם מלווה...